Još uvijek živimo u svijetu preplavljenom reklamama, mada već godinama marketinški stručnjaci (posebno iz SAD-a) govore da su reklame mrtve.
Zašto je tome tako? Da li su (naši) marketinški stručnjaci, mada se vole podičiti kreativnošću, vrlo inertni i nemaštoviti? Zaista, kada ste zadnji puta vidjeli neku zbilja zanimljivu reklamu?
Tu i tamo, naletim na neku pa se iznenadim, ali reklame na Internetu preskačem kao da imaju kugu. A takav je trend kod većine osoba koje surfaju Internetom. Naravno, kada bi marketinški stručnjaci priznali da pojma nemaju, ostali bi bez posla, pa i dalje smišljaju reklame koje su češće iritantne i odbijaju vas od proizvoda nego suprotno. No bitno je da se troše milijarde kuna, bez pravog rezultata.
A zašto marketing reklamama (audio, video, slikovnim) više uglavnom ne pali? Zato što su ljudi shvatili ono što je davno napisao Seth Godin: Svi su marketinški stručnjaci lažljivci. I potrošači više ne vjeruju lažljivcima koji uglavnom i zarađuju na laži.
Vjerujete li vi zaista da se u paštete stavlja najkvalitetnije meso? Ili u hrenovke? Da su banke na vašoj strani i da vas cijene kao klijenta? Da su političari pošteni i neprekidno rade na vašu dobrobit? Naravno da ne.
Stoga je već godinama (a rekao bih i desetljećima) najbolji marketing preporuka. Nekada je to bila usmena preporuka i kao takva je još uvijek najcjenjenija. Jer hoćete li vjerovati nepoznatom marketinškom stručnjaku ili najboljem prijatelju?
U doba Interneta, ovu mogućnost su iskoristili mnogi pa su niknuli brojni blogovi, a onda i stranice sa preporukama od kojih mnogi i danas imaju legendarni status i prate ih deseci milijuna ljudi. No ni oni nisu bili imuni na korupciju, jer bi krupni kapital vrlo brzo poslao nemoralnu ponudu da se reklamiraju njihovi proizvodi.
Slična je stvar s komentatorima na raznim stručnim forumima, gdje se iz daljine vide "plaćenici" koji reklamiraju proizvod i brane poteze proizvođača kao da im se radi o životu.
Stoga je sve teže naći pouzdan izvor preporuke, jer je sve više "lažnjaka" a sve manje onih čija riječ stvarno vrijedi i ima težinu.
A kako su se tu upleli mudri marketinški stručnjaci, drugom zgodom (vidi popis zanimljivih i trenutno besplatnih knjiga).