utorak, 6. listopada 2015.

Povjerenje

Izvor: Wikimedia
Jednom davno, jedan pametan čovjek, držao je predavanje o eko poljoprivredi. Prva rečenica bila mu je: "Eko poljoprivreda temeljena je na povjerenju potrošača u proizvođača." Gospodin je bio dr. Davor Šamota, jedna od rijetkih osoba koja je razumjela bit eko poljoprivrede. Tek jednom sam ponovo čuo izraz povjerenje i to od drugog gospodina, dr. Darka Znaora.
Stotine i tisuće ljudi koji žive od eko poljoprivrede ovo uopće ne razumije, kao i mali broj potrošača. A to je suština eko priče. Nije bit u kontroli, certifikatu ili analizi. To su samo alati za potvrdu povjerenja. 

No ovaj sustav se temelji na rukovanju. A handshake je jače od 100 ugovora i potpisa. Jer iza toga čina stoji povjerenje. Ako ne vjerujete u priču eko poljoprivrede nikakve analize vas neće uvjeriti u suprotno. 

Ljudi su skloni vjerovanju.

Izvor: Pixabay
Mislite li da će ljubitelji Golfa izgubiti povjerenje u VW zbog lažnih podataka o eko testu? 
Mislite li da će ljubitelj iPhone uređaja kupiti Samsung jer su stručnjaci dokazali da je u gotovo svemu bolji? Da će ljubitelji čvaraka početi jesti tofu? 
Da će ljudi zaljubljeni u premijera glasovati protiv jer im nije ispunio niti jedno obećanje?

Ako je odgovor potvrdan, vrijeme je da se zamislite. Jer ste potpuno u krivu. 

No mogu li vam ja promjeniti mišljenje? Naravno da ne, barem ne bez puno truda. Pitajte marketinške stručnjake.

Izvor: torange.us
Dok nekome ili nečemu vjerujemo što god napravio krivo, oprostit ćemo mu. Ako svećenik "mazne" župnu lovu, vjernik će mu oprostiti jer je ljudski griješiti. Ali ako niste vjernik, onda je stvar drugačija. Ako vjerujete prijateljici da će doći na vrijeme mada je već 20 puta zakasnila, onda njeno ponovo kašnjenje neće u vama izazvati bijes - reći ćete sebi: "Ma to je Stela, ona mora kasniti". Ali ako vam ta osoba nije prijateljica, njeno kašnjenje nećete tolerirati.

A jednom kada utvrdimo da je povjerenje izigrano, mijenjamo naše uvjerenje i bit će nas teško ponovo uvjeriti u suprotno. Neki svoja uvjerenja nikada ne mijenjaju, a neki ih mijenjaju na dnevnoj bazi. Duhovni razvoj nas uči da je uvjerenja potrebno redovito mijenjati, a možda je isto točno i za povjerenje.

Da se vratim na početak, eko poljoprivreda se temelji na povjerenju. Od tisuća eko proizvođača u Hrvatskoj, kao insider, svoje bih povjerenje dao tek 1/4, a ruku u vatru bih stavio za možda njih 10. Za obitelj Sever, to sam i danas voljan učiniti.